Pagina's

Kunstenaar Sabine Bolk zoekt kippen

Vanaf 7 juli 2008 ben ik begonnen met een werkperiode bij kunstwerkplaats KipVis in Middelburg. Rond 13 september gaat de verdwijn expo plaats vinden en tot die tijd kan ik onderzoeken en nieuw werk op en voor de locatie maken. Mijn plan voor de verdwijn expo is om een rijsttapijt te maken die opgegeten word door kippen. Daarbij zal er geïmproviseerd worden met een klarinet door Koen de Wit.

Om mijn plan te realiseren ben ik op zoek naar test-kippen en optreed-kippen. Voor de kippen wil ik een rijsttapijt maken van rijst, bonen, erwten en linzen, maar het kan ook van kippenvoer, zoals zonnebloempitten, gebroken mais, haver en tarwe om te zien hoe ze hierop reageren. De vorm is namelijk niet natuurlijk en bij vogels in de tuin viel het mij op dat het even duurt voordat ze merken dat het eetbaar is. Ook ben ik benieuwd hoe ze het rijsttapijt op eten, welke zaden/bonen hebben de voorkeur en hoe lang doen ze erover? Daarnaast zouden de kippen daarna optreden bij KipVis. Hiervoor komen weer andere zaken kijken, zoals het vervoer naar de locatie en hoe kippen reageren op het geluid van een klarinet.

Heb je kippen? En zou je deze een feestelijk maal willen geven?

Geen opmerkingen: