Pagina's

Bieden op een rijsttapijt voor in uw tuin op Cultuurveiling.nl

'Rijsttapijt voor Vincent' in de tuin van Het VanGoghHuis in Zundert, 2010

Op zondag 11 maart om 20u start de veiling van mijn item op Cultuurveiling.nl. Op deze net gelanceerde website bieden kunstenaars, muzikanten, theatermakers, ontwerpers, fotografen en allerlei andere creativelingen hun werk en/of hun diensten aan ter veiling. Donderdag stond er al een stukje over Cultuurveiling.nl & mijn rijsttapijt op de Cultuur pagina van het NRC Handelsblad!

Mijn rijsttapijt zal een van de eerste items zijn die onder de virtuele hamer gaan. Mijn eerste rijsttapijt maakte ik in 2007 om de vogels in mijn achtertuin eens op een andere, ook voor mij, mooie manier te voeren. Dit groeide later uit tot de Tour des poulets in 2008, waar kippen een rijsttapijt mochten opeten.

'Rijstvogel' 2007

Het eerste rijsttapijt 'Rijstvogel' maakte ik door middel van een sjabloon met gekookte rijst. Later kwamen hier andere organische materialen bij zoals bonen, linzen en zonnebloempitten. Aangepast aan de locatie, ondergrond (gras, zand of steen) en het soort vogels wordt het rijsttapijt gerealiseerd. Het duurt minimaal 1,5u om een rijsttapijt te maken. Een voor kippen zal direct opgegeten worden, van een voor andere vogels kunt u ongeveer (afhankelijk van de grootte) een dag of 3 genieten. Het maakproces en eventueel verdwijnproces worden gedocumenteerd met foto's en filmopnames, uiteraard in overleg.

Meer info & om te bieden ga naar www.cultuurveiling.nl

Geen opmerkingen: