Pagina's

7 oktober Opening Blinde Muur

Vanaf donderdag 7 oktober zijn twee korte films van mij te zien in het Chassé in Breda. De projecties worden op de muur in de foyer getoond onder de naam "Blinde Muur". Donderdag om 19 u starten de projecties onder het genot van een drankje in de "lounge" van het Chassé.
Hieronder meer info over de getoonde films.

Film "Dance in a ricecarpet"

Tijdens mijn laatste dag in Yogyakarta, Indonesië maakte ik een try-out van mijn project "De dans in een rijsttapijt" samen met danseres Barbara van Kooten. Geïnspireerd door de omgeving, Batik en het moment creëerde ik een rijsttapijt met gekochte materialen van de birdmarket. Onze eerste try-out vond plaats in de achtertuin van Denny Hartanto ouders

Dans door Barbara van Kooten
Concept & rijsttapijt door Sabine Bolk
Video met mobiele telefoon en webcam door Denny Antyo Hartanto & Sabine Bolk
Editing door Koen de Wit
Locatie Denny's achtertuin, Yogyakarta, Indonesië

Meer over mijn verblijf in Indonesië op www.dereisnaarbatik.blogspot.com

Film "Dance in a ricecarpet"

"De dans in een rijsttapijt" is een project waarbij beeldende kunst gecombineerd wordt met dans en muziek tot een performance. Het project werd ontwikkeld tijdens een werkperiode van 19 april t/m 22 mei 2010 bij Argument Vertoningsruimte in Tilburg.
Tijdens "De dans in een rijsttapijt" wordt een rijsttapijt zowel vernietigd als heropgebouwd doormiddel van dans. Een rijsttapijt is een tapijt gemaakt van organische materialen, zoals rijst, bonen en linzen.
Sabine Bolk: concept & rijsttapijten
Barbara van Kooten: dans
Chester L. Brandes: klassiek gitaar
Dirk Elst: percussie
Koen de Wit: klarinet
Berk Aarts: light engineer

Geen opmerkingen: