Pagina's

Virtual Art Residence

Kunstenaars Hans Overvliet en Giel Louws (bekend o.s. van de kunstwerkplaats KipVis) zijn een virtuele residentie begonnen. Kunstenaars en kunstgroepen kunnen verblijven op een virtuele camping in tenten, caravans en bungalows vernoemd naar beroemde kunstenaars. Via een blog kan de residence gevolgd worden en de kunstenaars die er verblijven kunnen chattend elkaar op hoogte houden van hun proces. Ik verblijf zelf van 8 t/m 15 oktober in de Van Gogh caravan. Mijn plan voor nu is om als een ware kluizenaar aan het werk te gaan, want ik ben nu met zoveel dingen bezig dat gewoon werk maken erbij in schiet. Tevens wil ik me laten inspireren door Vincent van Gogh aangezien ik in de naar hem vernoemde caravan zit. Het idee voor nu is om tijdens (of voor) mijn residence een bezoek te doen aan Zundert (waar ik in mijn niet virtuele verblijf niet ver vanaf woon) en me te dompelen in het maken, maken en maken.

Op mijn VirtualArtResidenceBlog kun je mijn verblijf volgen, www.sabinebolk.wordpress.com.
Op www.virtualartresidence.com lees je meer over de Virtual Art Residence en kunt je je aanmelden voor een residentie!

Geen opmerkingen: